https://www.perfotube.nl/write/Afbeeldingen1/Klantcases/Van Dam/Van-Dam-1920x600.jpg?preset=content

Bij vrijwel al zijn dealers heeft Van Dam’s Kwastenfabriek grote verkoopwanden staan. “Metalen stellingen met een foto erboven”, vertelt directeur Piet van Erp. “En binnenkort ook een variant met een mooie lichtkoof erop.” 

Eén, twee of drie meter

“Die wanden stellen we in consignatie ter beschikking aan onze dealers, om onze prachtige kwasten tentoon te stellen en de verkoop ervan te bevorderen. Dealers kunnen kiezen uit één, twee of drie meter verkoopwand, afhankelijk van onze plek in hun assortiment en de ruimte die ze zelf hebben.” 

Omdat iedereen dit soort systemen gebruikt, zijn ze makkelijk te integreren in elke winkelomgeving.

Piet van Erp

 

Snel besteld, snel geleverd

“Voorheen hadden we daar een andere leverancier voor, maar Perfotube heeft goed opgepakt wat die leverancier liet liggen. De service is prima, de levertijden zijn kort en het contact verloopt goed. Als een dealer er een meter bij wil, dan bestellen we een extra stelling. Of we bestellen in één keer twee of drie meter, als er een nieuw filiaal bijkomt. Dat werkt heel simpel. Wij bestellen en Perfotube levert onze bestelling snel uit op locatie.”

Whitepaper

5 tips voor werken met zichtbaar staal

Gratis whitepaper

 

Niet zo bijzonder

“Wat onze verkoopwanden bijzonder maakt, is dat ze eigenlijk niet zo bijzonder zijn. Het zijn standaard stellingen met standaard materialen. Omdat iedereen dit soort systemen gebruikt, zijn ze makkelijk te integreren in elke winkelomgeving.”

Investering in de relatie met dealers

Staal is een logische materiaalkeuze voor de verkoopwanden, vervolgt Piet: “Bij sommige klanten hebben we onze wanden al meer dan twintig jaar staan. Dus het moet degelijk zijn. Je kunt wel met kartonnen displays werken, maar dat heeft een korte levensduur en is meer iets voor tijdelijke acties. Ik zie onze stellingen als een investering in de relatie met onze dealers.”

Bij sommige klanten hebben we onze wanden al meer dan twintig jaar staan. Dus het moet degelijk zijn.

Piet van Erp

Het belang van partnerships

“Wij zien onze dealers echt als partners. Wij hebben een sterke merknaam en een gewild product, maar het zijn onze dealers die het uiteindelijk moeten verkopen. We kunnen het niet alleen. Op die manier kijk ik ook aan tegen de partnerships met onze leveranciers. Want ook in die relatie geldt: we kunnen het niet alleen.”

Veel gelikter

En die variant met die lichtkoof? Kan Piet daar al iets meer over vertellen? “Nou, dat we die in goede samenwerking met Perfotube hebben ontwikkeld. En dat de uitstraling van onze wanden er nog mooier van wordt. De foto’s worden nu van achteruit verlicht en er valt ook een hele bak licht van boven op onze kwasten, waardoor ons assortiment prachtig uit de verf komt. Echt veel gelikter. We zijn nu aan het inventariseren welke dealers deze speciale versie willen in plaats van de standaard variant. Dus daar komt straks vast een mooie order uit voor Perfotube.”  

Ook samen sterker worden met staal?

Neem contact op